Hjelp


Hei!
Dersom du har problemer med bestillingsportalen kan du forsøke å se om du finner svaret på spørsmålet ditt i oversikten under. Hvis ikke kan du kontakte ditt Noricom-kontor på tlf 815 35 500.
Hvor kan jeg få brukernavn og passord?
Du kan forsøke å registrere en ny konto ved hjelp av e-postadressen din dersom din bedrift allerede er kunde hos oss. Dersom det ikke fungerer må du kontakte Noricom på 815 35 500.
Jeg har glemt mitt passord
Klikk på denne linken - Glemt passord? - hak av for om du er kunde eller tolk, og fyll ut e-postadressen din. Du vil få tilsendt et nytt passord på e-post fra oss.
Jeg får ikke til å legge inn en bestilling
Du har enten glemt å fylle inn alle nødvendige detaljer i oppdraget (felter som mangler merkes med rød ramme), eller så er det for kort tid til oppdragsstart. Disse feltene er påkrevd for å registrere en bestilling:
  • Tolkemetode
  • Dato
  • Fra kl.
  • Språk
  • Ditt navn
  • Telefonnummer
Jeg ønsker flytte et oppdrag, hvordan gjør jeg det?
Finn oppdraget du ønsker å flytte i fanen "I prosess", og trykk på knappen som heter "Flytt". Fyll inn nytt tidspunkt for oppdraget, og klikk på "Flytt oppdrag". Noricom vil få beskjed om endringen og flytte oppdraget.
Jeg ønsker å avbestille et oppdrag, hvordan gjør jeg det?
Finn oppdraget du ønsker å avbestille i fanen "I prosess", og trykk på knappen som heter "Avbestill". Bekreft at du ønsker å gjennomføre avbestillingen. Noricom vil få beskjed om at oppdraget er avbestilt.
Jeg ønsker å bytte språk på et oppdrag, hvordan gjør jeg det?
Det er ikke mulig å endre språk på et oppdrag. Den raskeste måten å gjøre det på, er å finne oppdraget i fanen "I prosess", avbestille det, og bestille et nytt oppdrag med riktig språk.
Hva er forskjellen på I prosess og Arkiv?
Du finner alle framtidige oppdrag under fanen I prosess, mens alle gjennomførte oppdrag ligger arkivert under fanen Arkiv.
Hvor finner jeg bekreftelsen på oppdraget mitt?
Med en gang vi har booket tolk til oppdraget kan du se bekreftelsen i bestillingsportalen. Finn oppdraget du vil hente ut bekreftelsen fra i oppdragslistene, enten på forsiden, I prosess eller Arkiv, og klikk på knappen "Åpne" i kolonnen "Se bekreftelse". Da vil du få opp en elektronisk kopi av bekreftelsen som du kan skrive ut. Dersom oppdraget ditt ikke har en "Åpne"-knapp, betyr det at oppdraget ikke er ferdigbehandlet. Du kan til enhver tid følge statusen på oppdraget i kolonnen "Status".
Hva betyr de ulike statusene på oppdraget mitt?
Alle oppdragene har en egen status som viser oppdragets syklus.
  • Tolk ikke forespurt: Ingen tolker er forespurt om oppdraget, enten fordi Noricom ikke har behandlet oppdraget enda, eller fordi alle forespurte tolker har takket nei til oppdraget.
  • Tolker forespurt: Noricom har spurt en eller flere tolker om å påta seg oppdraget, og venter på svar.
  • Tildelt: Noricom har bekreftet en tolk på oppdraget, og du kan hente ut bekreftelsen fra bestillingsportalen om du ønsker det.
  • Bekreftet: Noricom har bekreftet oppdraget til kunden, enten elektronisk eller via telefon. Du finner uansett alltid en kopi av bekreftelsen i bestillingsportalen.
  • Svikt: Tolken møtte ikke opp på frammøteoppdrag eller tok ikke telefonen for telefonoppdrag.
I tillegg finnes det noen statuser som endres etter at oppdraget er utført.
  • Rapportert: Tolken har rapportert om oppdragsvarighet og/eller reiseutgifter.
  • Klargjort: Oppdraget er klargjort for lønn og faktura.
  • Fullført: Oppdraget er fullført.
Jeg får ikke til å eksportere mine oppdrag til Excel
Vennligst ta kontakt med Noricom på 815 35 500.